Com Sona l’ESO: un exemple del tractament de la llengua i la literatura des de l’àrea de música dins del concepte d’ensenyament integral

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/55574
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Com Sona l’ESO: un exemple del tractament de la llengua i la literatura des de l’àrea de música dins del concepte d’ensenyament integral
Autors: Cano Server, Francesca
Paraules clau: Música | Literatura | Arrelament | Llengua | Emoció | Aprenentatge significatiu | Music | Literature | Roots | Language | Emotion | Meaningful learning
Àrees de coneixement: Filología Catalana
Data de publicació: 2015
Editor: Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana
Citació bibliogràfica: Ítaca. Revista de Filologia. 2015, 6: 51-70. doi:10.14198/ITACA2015.6.04
Resum: Com Sona l'ESO és un projecte en què s’integren música i dansa, literatura, llengua i educació amb una doble finalitat: traure fora de les quatre parets de l’aula el treball que es fa dia a dia amb l’alumnat i oferir-los l’oportunitat d’actuar en directe damunt d’un escenari. En aquest article es descriu el treball dins i fora de l’aula que culmina en aquest espectacle durant 16 edicions està recorrent diferents poblacions i centres del territori lingüístic i es posa en valor el caràcter multidisciplinari, la implicació social, el protagonisme de l’alumnat i l’èxit d’un treball que esdevé plenament aprenentatge significatiu. | «How Secondary Educations sounds like» is a project consisting of music, dance, literature, language and education. Its purpose is twofold: on one hand, it attempts to draw outside the classroom the everyday work with the students; on the other, it offers them the opportunity to perform live on stage. The result is a concert that once a year brings together more than a thousand high school students singing in Catalan. This show is in its 16th edition, and travels around different towns and cities all over Catalan language territory. It has a strong value as a multidisciplinary project, which requires of the students commitment and leadership. They will remember this experience for life.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/ITACA2015.6.04 | http://hdl.handle.net/10045/55574
ISSN: 2172-5500
DOI: 10.14198/ITACA2015.6.04
Idioma: cat
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © Universitat d'Alacant
Revisió científica: si
Apareix a la col·lecció: Revistas - Ítaca - 2015, Núm. 6

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailItaca_06_04.pdf5,43 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.