Reflexions al voltant del fòrum de debat «Literatura i identitats: personals i col·lectives»
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10045/55572
Title: | Reflexions al voltant del fòrum de debat «Literatura i identitats: personals i col·lectives» |
---|---|
Authors: | Amorós i Pinos, Dèlia | Escribano Hellín, Josep-Enric |
Keywords: | Gènere | Identitat | Nació | Sexualitat | Col·lectivitat | Construcció | Feminisme | Gender | Identity | Nation | Sexuality | Community | Construction | Feminism |
Knowledge Area: | Filología Catalana |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana |
Citation: | Ítaca. Revista de Filologia. 2015, 6: 23-33. doi:10.14198/ITACA2015.6.02 |
Abstract: | Aquest article recull les aportacions abocades al voltant de la literatura com a eina per construir les identitats, personals (de gènere i/o sexual) i col·lectives (i/o nacionals) en el fòrum de debat del II Simposi d’Ensenyament de la Literatura i la Llengua. A partir de la proposta de diverses preguntes bastírem ponts de conversa referents a qüestions com ara la formació del professorat en qüestions de gènere, l'explicitació o no a l'aula les diverses formes de desig sexual, el trencament dels tòpics masculí/femení, el paper cabdal de l'etnopoètica com a eina per construir la identitat nacional o la delimitació i popularització dels símbols i mites col·lectius. El text inclou també propostes de textos per a treballar a l'aula els aspectes sobre els quals reflexionem. | This paper summarizes the results of one of II Conference on Literature and Language Teaching discussion forums: that about literature as a tool to define personal (gender and / or sexual) and collective (and / or national) identities. It regards questions such as teacher training in gender issues, the variety of sexual desire and its explication in the classroom, the breaking of male / female roles stereotypes and the importance of Ethnopoetics as a base to build national identity on or the delimitation and popularization of collective myths and symbols. It also includes a proposal of texts of all genres to work with the specific aspects mentioned. |
URI: | http://dx.doi.org/10.14198/ITACA2015.6.02 | http://hdl.handle.net/10045/55572 |
ISSN: | 2172-5500 |
DOI: | 10.14198/ITACA2015.6.02 |
Language: | cat |
Type: | info:eu-repo/semantics/article |
Rights: | © Universitat d'Alacant |
Peer Review: | si |
Appears in Collections: | Ítaca. Revista de Filologia - 2015, Núm. 6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itaca_06_02.pdf | 305,85 kB | Adobe PDF | Open Preview | |
Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.