Arousing the receiver's involvement by flouting the communicative principles

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/5364
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Arousing the receiver's involvement by flouting the communicative principles
Autor/es: Díez Arroyo, Marisa
Palabras clave: Humor verbal | Persuasión | Estrategias discursivas | Análisis pragmático | Anuncios | Lenguaje publicitario
Fecha de publicación: nov-1998
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: DÍEZ ARROYO, Marisa. “Arousing the receiver's involvement by flouting the communicative principles”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 11 (Nov. 1998). ISSN 0214-4808, pp. 33-43
Resumen: In this paper we examine the addresser's attempt at gaining the addressee's attention towards his message. The field chosen for the investigation is the language of advertising, and more particularly one of its effective, although not widely used, strategies: humour. The hypothesis we put forward is that humour arises as a consequence of flouting the communicative rules. In this way, readers may develop a feeling of solidarity with the advertiser for being daring or interesting, and above all for letting them' in the know'. Thus the use of humour is studied as a persuasive tactic.
URI: http://hdl.handle.net/10045/5364 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1998.11.04
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.1998.11.04
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:Revistas - Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1998, No. 11

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_11_04.pdf668,13 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.