The use of disliked gifts from a consumer behavior perspective

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/46562
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The use of disliked gifts from a consumer behavior perspective
Autor/es: Cruz-Cárdenas, Jorge | González-Ramírez, Reyes | Val Núñez, María Teresa del
Grupo/s de investigación o GITE: Sistemas de Información y Recursos Humanos en las Organizaciones (SIRHO)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas
Palabras clave: Consumer behavior | Disliked gifts | Use | Latin America | Recipient
Área/s de conocimiento: Organización de Empresas
Fecha de publicación: jul-2015
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Journal of Business Research. 2015, 68(7): 1635-1637. doi:10.1016/j.jbusres.2015.02.008
Resumen: To use or not to use a disliked gift is a dilemma for recipients. Their choice will affect their relationship with the giver as well as marketing and business. However, the study of this topic is scarce in the consumer behavior discipline. Through a survey on 1269 adults in Ecuador, a Latin American country, this study identifies variables from the recipient, the giver, their relationship, and the gift. These variables provide the solution to the dilemma and, according to these findings, present implications for theory and practice.
URI: http://hdl.handle.net/10045/46562
ISSN: 0148-2963 (Print) | 1873-7978 (Online)
DOI: 10.1016/j.jbusres.2015.02.008
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2015 Elsevier Inc.
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.02.008
Aparece en las colecciones:INV - SIRHO - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailTheUseofDislikeGiftsfrom_a_consumer_behaviour._Final.pdfVersión final (acceso restringido)184,02 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.