Evaluation in the new Degrees: experiences in continual assessment

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/44190
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorMateriales Carbonosos y Medio Ambientees
dc.contributor.authorSánchez-Adsuar, María Salvadora-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Química Inorgánicaes
dc.date.accessioned2015-01-21T13:31:45Z-
dc.date.available2015-01-21T13:31:45Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationXI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Retos de futuro en la enseñanza superior: docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica = XI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Reptes de futur en l'ensenyament superior: docència i investigació per a aconseguir l'excel·lència acadèmica / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2013. ISBN 978-84-695-8104-9, pp. 2035-2043es
dc.identifier.isbn978-84-695-8104-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/44190-
dc.description.abstractThe Bologna plan implementation means that a new concept of teaching and evaluation has to be considered, i.e. traditional lectures and final tests to evaluate the students must be transformed into interactive lectures, combined with self-learning activities on the student’s side and a continual assessment, where the final test is just a part of the global assessment. Thus, a more objective and complete comprehension of the subject can be achieved, and the student’s success would depend not only on the ability of the lecturer but also on their own capacity of work, dedication and interest. As an example, the methodology followed for teaching and assess the subject “Chemistry” in the first year of the mathematics degree at the University of Alicante is exposed. A combination of interactive lectures, problems self-resolution, virtual laboratory experiments and participation on the class are used for their continual assessment. Finally, the experience of the results obtained, on one hand, with students following the traditional lectures and, on the other, with students following the Bologna process, is compared.es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidades
dc.publisherUniversidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educaciónes
dc.subjectBologna processes
dc.subjectContinual assessmentes
dc.subjectInteractive lectureses
dc.subjectSelf-learninges
dc.subject.otherQuímica Inorgánicaes
dc.titleEvaluation in the new Degrees: experiences in continual assessmentes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/31305es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - MCMA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2013-XI-Jornadas-Redes-154.pdfComunicación714,79 kBAdobe PDFAbrir Vista previa
Thumbnail2013-XI-Jornadas-Redes-154_poster.pdfPóster295,65 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.