Evaluation in the new Degrees: experiences in continual assessment
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/44190
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor | Materiales Carbonosos y Medio Ambiente | es |
dc.contributor.author | Sánchez-Adsuar, María Salvadora | - |
dc.contributor.other | Universidad de Alicante. Departamento de Química Inorgánica | es |
dc.date.accessioned | 2015-01-21T13:31:45Z | - |
dc.date.available | 2015-01-21T13:31:45Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Retos de futuro en la enseñanza superior: docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica = XI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Reptes de futur en l'ensenyament superior: docència i investigació per a aconseguir l'excel·lència acadèmica / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2013. ISBN 978-84-695-8104-9, pp. 2035-2043 | es |
dc.identifier.isbn | 978-84-695-8104-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10045/44190 | - |
dc.description.abstract | The Bologna plan implementation means that a new concept of teaching and evaluation has to be considered, i.e. traditional lectures and final tests to evaluate the students must be transformed into interactive lectures, combined with self-learning activities on the student’s side and a continual assessment, where the final test is just a part of the global assessment. Thus, a more objective and complete comprehension of the subject can be achieved, and the student’s success would depend not only on the ability of the lecturer but also on their own capacity of work, dedication and interest. As an example, the methodology followed for teaching and assess the subject “Chemistry” in the first year of the mathematics degree at the University of Alicante is exposed. A combination of interactive lectures, problems self-resolution, virtual laboratory experiments and participation on the class are used for their continual assessment. Finally, the experience of the results obtained, on one hand, with students following the traditional lectures and, on the other, with students following the Bologna process, is compared. | es |
dc.language | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | es |
dc.publisher | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación | es |
dc.subject | Bologna process | es |
dc.subject | Continual assessment | es |
dc.subject | Interactive lectures | es |
dc.subject | Self-learning | es |
dc.subject.other | Química Inorgánica | es |
dc.title | Evaluation in the new Degrees: experiences in continual assessment | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | es |
dc.relation.publisherversion | http://hdl.handle.net/10045/31305 | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
Aparece en las colecciones: | Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - MCMA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
2013-XI-Jornadas-Redes-154.pdf | Comunicación | 714,79 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa |
2013-XI-Jornadas-Redes-154_poster.pdf | Póster | 295,65 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.