Evaluation in the new Degrees: experiences in continual assessment

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/44190
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Evaluation in the new Degrees: experiences in continual assessment
Autors: Sánchez-Adsuar, María Salvadora
Grups d'investigació o GITE: Materiales Carbonosos y Medio Ambiente
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Química Inorgánica
Paraules clau: Bologna process | Continual assessment | Interactive lectures | Self-learning
Àrees de coneixement: Química Inorgánica
Data de publicació: 2013
Editor: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Citació bibliogràfica: XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Retos de futuro en la enseñanza superior: docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica = XI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Reptes de futur en l'ensenyament superior: docència i investigació per a aconseguir l'excel·lència acadèmica / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2013. ISBN 978-84-695-8104-9, pp. 2035-2043
Resum: The Bologna plan implementation means that a new concept of teaching and evaluation has to be considered, i.e. traditional lectures and final tests to evaluate the students must be transformed into interactive lectures, combined with self-learning activities on the student’s side and a continual assessment, where the final test is just a part of the global assessment. Thus, a more objective and complete comprehension of the subject can be achieved, and the student’s success would depend not only on the ability of the lecturer but also on their own capacity of work, dedication and interest. As an example, the methodology followed for teaching and assess the subject “Chemistry” in the first year of the mathematics degree at the University of Alicante is exposed. A combination of interactive lectures, problems self-resolution, virtual laboratory experiments and participation on the class are used for their continual assessment. Finally, the experience of the results obtained, on one hand, with students following the traditional lectures and, on the other, with students following the Bologna process, is compared.
URI: http://hdl.handle.net/10045/44190
ISBN: 978-84-695-8104-9
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Versió de l'editor: http://hdl.handle.net/10045/31305
Apareix a la col·lecció: Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - MCMA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2013-XI-Jornadas-Redes-154.pdfComunicación714,79 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia
Thumbnail2013-XI-Jornadas-Redes-154_poster.pdfPóster295,65 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.