Social networks in cultural industries

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/44125
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Social networks in cultural industries
Autor/es: González-Ramírez, Reyes | Llopis, Juan | Gascó, José L.
Grupo/s de investigación o GITE: Sistemas de Información y Recursos Humanos en las Organizaciones (SIRHO)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresas
Palabras clave: Online social networks | Cultural industries | Delphi method | Spain
Área/s de conocimiento: Organización de Empresas
Fecha de publicación: abr-2015
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Journal of Business Research. 2015, 68(4): 823-828. doi:10.1016/j.jbusres.2014.11.035
Resumen: Although cultural industries can benefit from social networks in many ways, few Spanish studies examine the extent to which firms within this economic sector actually use such networks. This study's objective is to investigate the role of online social networks in Spanish cultural firms. The study begins with a literature review on cultural industries and social networks. Then the study proceeds to a Delphi analysis that draws upon experts' opinions. Results reveal a predominance of utilitarian uses over expressive ones, as well as an overriding use of proactive motivations rather than reactive ones within the context of cultural firms' use of social networks. The study confirms the profitability of these networks and the transfer of influence or power from providers to the consumers of cultural goods and services.
URI: http://hdl.handle.net/10045/44125
ISSN: 0148-2963 (Print) | 1873-7978 (Online)
DOI: 10.1016/j.jbusres.2014.11.035
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.11.035
Aparece en las colecciones:INV - SIRHO - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailSocialNetworksCulturalIndustriesFINAL.pdfVersión final (acceso restringido)591,67 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
ThumbnailJBR2015FINAL.Preprint.pdfPreprint (acceso abierto)78,93 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.