Factors that determine the level of commitment of our teaching staff when the implementation of continuous evaluation system takes place

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/43772
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Factors that determine the level of commitment of our teaching staff when the implementation of continuous evaluation system takes place
Autor/es: Ruiz-Callado, Raúl | Nicolau, Juan Luis
Grupo/s de investigación o GITE: Población, Medio Ambiente y Desarrollo (POMADE) | Observatorio Sociológico de la Educación (OBSOEDU) | Marketing
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Sociología I | Universidad de Alicante. Departamento de Marketing
Palabras clave: Continuous assessment | European Space for Higher Education | Competences | Teaching staff | Random Coefficient Logit Models
Área/s de conocimiento: Sociología | Comercialización e Investigación de Mercados
Fecha de publicación: 2010
Resumen: The objective of this paper is to analyze the determinants of teaching staff’s predisposition to the continuous assessment method. Specifically, we consider the following explanatory dimensions: teaching method used (which measures their degree of involvement with the ongoing adaptation process), type of subject (core, compulsory and optional), and teacher’s personal characteristics (professional status and gender). The empirical application carried out at University of Alicante uses Logit Models with Random Coefficients to capture heterogeneity, and shows that “cooperative learning” is a clear-cut determinant of “continuous assessment” as well as “continuous assessment plus final examination”. Also, professional status is highly relevant as teacher’s engagement is closely related to prospects of stability. Consequently, the most relevant implications from the results revolve around the way academic institutions can propose and implement inducement for their teaching staff.
Descripción: Comunicación presentada en CIDUI 2010, Congreso Internacional Docencia Universitaria e Innovación, Barcelona, 30 junio-2 julio 2010.
URI: http://hdl.handle.net/10045/43772
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - POMADE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - OBSOEDU - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - MKT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - SOC-INNOVA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailVI CIDUI_doc22.pdf110,41 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.