English as the medium of instruction: a response to internationalization

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/42431
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: English as the medium of instruction: a response to internationalization
Authors: Morell, Teresa | Aleson-Carbonell, Marian | Bell, David B. | Escabias Lloret, Pilar | Palazón Speckens, Manuel | Martínez-Espinosa, Rosa María
Research Group/s: Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA) | Inglés Profesional y Académico (IPA) | Lexicología de los Lenguajes para Fines Específicos y Enseñanza del Léxico (LEXESP) | Biotecnología de Extremófilos (BIOTECEXTREM)
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa | Universidad de Alicante. Departamento de Agroquímica y Bioquímica
Keywords: Internationalization | English as the Medium of Instruction (EMI) | Integrated Content and Language in Higher Education (ICLHE) | English for Content and Language Integrated Learning (CLIL) | Integrating Content and Language (ICL) | Teaching
Knowledge Area: Filología Inglesa | Bioquímica y Biología Molecular
Issue Date: 2014
Editors: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Citation: XII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 2608-2631
Abstract: The status of English as a lingua franca has led European universities to implement the use of this language as a medium of instruction (EMI). This study presents an analysis of the status quo of EMI at the University of Alicante. It takes into account the institution`s language policy and the programs which offer subjects in English, as well as the challenges, needs and benefits of the professors and students. Qualitative and quantitative data was collected by means of questionnaires and semi-structured interviews. The findings of this needs analysis will help us to create an action plan that will include teacher and student training schemes to foster internationalization.
URI: http://hdl.handle.net/10045/42431
ISBN: 978-84-697-0709-8
Language: eng
Tipe: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Publisher version: http://hdl.handle.net/10045/40144
Appears in Collections:Docencia - ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - ACQUA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - IPA - Intervenciones en Congresos Nacionales e Internacionales
INV - BIOTECEXTREM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - LEXESP - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - AppBiochem - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_190.pdf1,45 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.