Teaching-learning methodologies: use of blended learning in chemistry laboratory

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/41965
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Teaching-learning methodologies: use of blended learning in chemistry laboratory
Autors: Sánchez-Adsuar, María Salvadora | Molina Jordá, José Miguel
Grups d'investigació o GITE: Materiales Carbonosos y Medio Ambiente | Materiales Avanzados
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Química Inorgánica
Paraules clau: Blended learning | Self-learning activities | Virtual technological tools | Laboratory video-tutorials | Virtual laboratory
Àrees de coneixement: Química Inorgánica
Data de publicació: 2014
Editor: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Citació bibliogràfica: XII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 1316-1330
Resum: For a proper teaching-learning environment in the European Higher Education Area (EHEA) it is mandatory to follow an integral educational program that considers the presential and non-presential activities as a whole, in the understanding of the utmost importance of the out of class students’ time. From this point of view, it seems more than appropriate the use of a learning system that combines Internet and digital media with established classroom forms that require the physical co-presence of teacher and students, i.e. the blended learning. In this contribution the authors make a proposal of implementation of virtual technological tools in non-presential activities with the aim of building a blended learning pedagogical framework for the subject “Chemistry”, which is being taught in the first year of the mathematics degree at the University of Alicante (Spain). Two virtual tools were selected for the mentioned purpose: video-tutorials and virtual laboratories. Both were implanted in a complete teaching methodology that, properly integrated with presential lectures, pursues the two main objectives that follow: i) be a solid reinforcement of the concepts developed in class and ii) have enough scientific entity to launch new ideas on the less developed items in the presential lectures.
URI: http://hdl.handle.net/10045/41965
ISBN: 978-84-697-0709-8
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Versió de l'editor: http://hdl.handle.net/10045/40144
Apareix a la col·lecció: INV - MCMA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
Docència - Xarxes ICE - Comunicacions a Congressos, Conferències, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_97.pdfComunicación1,18 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_97_poster.pdfPóster233,81 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.