Sobre l’ús del còmic per a reforçar destreses orals en valencià amb alumnat universitari

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/41826
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Sobre l’ús del còmic per a reforçar destreses orals en valencià amb alumnat universitari
Autor/es: Baile López, Eduard
Grupo/s de investigación o GITE: Literatura Catalana Medieval (LICATMED)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana
Palabras clave: Còmic | Llengua catalana | Valencià | Oralitat | Pràctiques docents
Área/s de conocimiento: Filología Catalana
Fecha de publicación: 2014
Editor: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Cita bibliográfica: XII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 587-601
Resumen: Per més que, teòricament, el sistema educatiu valencià hauria de garantir la consecució d’un coneixement adient de la llengua pròpia per a poder afrontar les exigències mínimes de competència lingüística a l’àmbit universitari, la realitat no és ben bé així. Sovint, el professorat es troba amb greus dificultats perquè l’alumnat assolisca els objectius demanats en assignatures de llengua d’ús i es fa necessari recórrer a metodologies innovadores i motivadores que reforcen l’aprenentatge de les destreses essencials per al domini del valencià, que és percebut en molts casos més com una L2 que com una L1, amb tot el que aquest fet comporta de canvi de perspectiva. En aquest sentit, en el marc de les assignatures de primer curs de ‘Llengua Catalana per a l’Educació Infantil’ i ‘Llengua Catalana per a l’Educació Primària’ a la Universitat d’Alacant, en què l’alumnat ha d’arribar a un nivell B2 de valencià segons el MECR, presentem una proposta de comunicació centrada a explicar l’ús del còmic com a eina per a fomentar l’expressió oral en valencià, tot aprofitant els elements didàctics diferenciadors que aquest mitjà proporciona front a altres recursos tradicionals.
URI: http://hdl.handle.net/10045/41826
ISBN: 978-84-697-0709-8
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/40144
Aparece en las colecciones:INV - LICATMED - Ponències i Comunicacions a Congressos, Conferències...
Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_46.pdf747,41 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.