Explaining women’s participation in fitness boot camp

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/39706
Full metadata record
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEvans, Beverly-
dc.date.accessioned2014-07-30T10:40:40Z-
dc.date.available2014-07-30T10:40:40Z-
dc.date.issued2013-06-
dc.identifier.citationFeminismo/s. 2013, 21: 225-239es
dc.identifier.issn1696-8166-
dc.identifier.issn1989-9998 (Internet)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/39706-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14198/fem.2013.21.12-
dc.description.abstractThis study seeks to advance the understanding of how women become psychologically connected to intense physically active leisure in order to develop strategies that promote engagement in physical activity. In this study 62 women were surveyed to determine their psychological connection to fitness boot camp. When women participate in fitness boot camp, they participate for the enjoyment and interesting program elements. Also participants enjoy discussing fitness boot camp, but their life is not organized around participation. Participants do not use fitness boot camp as a means of self-identification; however, they are committed to participation. Nearly one half of participants participate with a friend. This indicates the importance of a shared experience.es
dc.description.abstractEste estudio pretende avanzar en el entendimiento de cómo las mujeres se conectan a nivel psicológico a una actividad física de ocio intensa, para así desarrollar estrategias que promuevan la participación en actividades físicas. En este estudio se encuestaron a 62 mujeres para determinar su conexión psicológica con la actividad «fitness boot camp». Cuando las mujeres participan en el «fitness boot camp», participan para el disfrute e interés de los elementos del programa. También los participantes disfrutan debatiendo sobre el «fitness boot camp», pero su vida no se organiza alrededor de la participación en esta actividad. Los participantes no usan «fitness boot camp» como medio para sentirse identificadas, sin embargo, se han comprometido a la participación en el programa. Casi la mitad de los participantes acuden con un amigo o amiga. Esto indica la importancia de compartir la experiencia.es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad de Alicante. Centro de Estudios sobre la Mujeres
dc.subjectPhysically active leisurees
dc.subjectFitness boot campes
dc.subjectPsychological connection modeles
dc.subjectActividad física de ocioes
dc.subjectModelo de conexión psicológicaes
dc.subject.otherSociologíaes
dc.titleExplaining women’s participation in fitness boot campes
dc.title.alternativeExplicación de la participación de las mujeres en campos de entrenamiento fitnesses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.peerreviewedsies
dc.identifier.doi10.14198/fem.2013.21.12-
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
Appears in Collections:Revistas - Feminismo/s - 2013, N. 21 - Mujeres, actividad física, deporte y ocio

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailFeminismos_21_12.pdf2,67 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.