Inclusive education in Spain: how do skills, resources, and supports affect regular education teachers’ perceptions of inclusion?

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/39096
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Inclusive education in Spain: how do skills, resources, and supports affect regular education teachers’ perceptions of inclusion?
Autor/es: Chiner, Esther | Cardona Moltó, María Cristina
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología de la Salud
Palabras clave: Inclusive education | Teachers’ perception | Special educational needs | Regular education teachers | Spain
Área/s de conocimiento: Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Fecha de publicación: 2013
Editor: Routledge
Cita bibliográfica: International Journal of Inclusive Education. 2013, 17(5): 526-541. doi:10.1080/13603116.2012.689864
Resumen: This study examined regular education teachers’ perceptions of inclusion in elementary and secondary schools in Spain and how these perceptions may differ depending on teaching experience, skills, and the availability of resources and supports. Stratified random sampling procedures were used to draw a representative sample of 336 general education teachers (68 kindergarten, 133 elementary, and 135 secondary teachers) from the province of Alicante. The results indicated the acceptance of the principles of inclusion, although teacher skills, time, material resources, and personal supports for inclusion were deemed insufficient. Kindergarten and elementary teachers showed more positive perceptions of inclusion than secondary education teachers, and so did teachers with more personal supports and material resources than those with less supports and resources. The results are discussed in terms of its implications for practice in order to promote more inclusive classrooms in Spain.
URI: http://hdl.handle.net/10045/39096
ISSN: 1360-3116 (Print) | 1464-5173 (Online)
DOI: 10.1080/13603116.2012.689864
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2013 Taylor & Francis
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1080/13603116.2012.689864
Aparece en las colecciones:INV - GIDU - Artículos de Revistas
INV - DEG - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2013_Chiner_Cardona_IJIE_final.pdfVersión final (acceso restringido)108,54 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2013_Chiner_Cardona_IJIE.pdfVersión revisada (acceso abierto)107,43 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.