Dormint entre les TIC

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/37088
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: Dormint entre les TIC
Authors: Tudón i Donat, Laura
Keywords: Bloc | Compartir | Innovar | Educar | Pissarra digital | TIC | TAC | Lectoescriptura digital | Blogging | Sharing | Innovating | Educating | Interactive whiteboard | ICT | LKT | Digital reading and writing
Knowledge Area: Filología Catalana
Issue Date: 2013
Publisher: Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana
Citation: Ítaca. Revista de Filologia. 2013, 4: 197-211. doi:10.14198/ITACA2013.4.10
Abstract: Treballar a l’aula, compartir informació, ajudar majors i menuts, pot estar englobat en una mateixa eina web, com pot ser un bloc, un web personal o un web de recursos. Si, a més, volem millorar l’educació del nostre alumnat, podem recórrer a les pissarres digitals interactives (PDI). Què són? Com podem treballar-hi? No són un eina fàcil; tanmateix, us animem a fer-les servir, a investigar-hi i a aprofitar-les en la vostra tasca educativa. En aquest article expliquem la nostra experiència amb les TIC, com a professional en l’Educació Infantil, a través de dos eines: el blog El Racó de l’Infant i la PDI. Hem desenvolupat aquesta tasca en les tres aules de 5 anys de CEIP Villar Palasí (Sagunt). Dues d’aquestes aules tenen com a llengua vehicular el valencià i una, el castellà. En aquesta darrera aula s’ha treballat amb tot l’alumnat; en l’aula de valencià, en canvi, només amb l’alumnat que anava més endarrerit en l’adquisició de la lectoescriptura. | Working in the classroom, sharing information and helping both adults and children can be approached by using the same digital tools, such as blogs and personal or resource websites. If, moreover, learning is to be improved, interactive whiteboards can also be used (IWB). What are these? How do we work with them? They are not an easy tool. However, teachers are strongly encouraged to try and explore their possibilities in the classroom. This paper shows our experience with ICT as a nursery teacher by means of two digital tools: a blog called El Racó de l’Infant and IWB. This research was developed in three classes of five years olds at school CEIP Villar Palasí (Sagunt), in which Valencian is the lingua franca in two of them and Spanish in the other. In the Spanish one, this research included all the students. However, in the Valencian speaking classrooms, it was only conducted with those students who experienced major problems in reading and writing.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/ITACA2013.4.10 | http://hdl.handle.net/10045/37088
ISSN: 2172-5500
DOI: 10.14198/ITACA2013.4.10
Language: cat
Type: info:eu-repo/semantics/article
Peer Review: si
Appears in Collections:Revistas - Ítaca - 2013, Núm. 4

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailItaca_04_10.pdf10,91 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.