The curricular value of mathematics in non-mathematics degree
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/36062
Título: | The curricular value of mathematics in non-mathematics degree |
---|---|
Autor/es: | Sastre Vázquez, Patricia | D'Andrea, Rodolfo | Villacampa, Yolanda | Navarro-González, Francisco J. |
Grupo/s de investigación o GITE: | Modelización Matemática de Sistemas |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Matemática Aplicada |
Palabras clave: | Higher education | Curricular value | Mathematics curriculum |
Área/s de conocimiento: | Matemática Aplicada |
Fecha de publicación: | 21-oct-2013 |
Editor: | Elsevier |
Cita bibliográfica: | Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2013, 93: 1663-1667. doi:10.1016/j.sbspro.2013.10.098 |
Resumen: | Higher education should provide the acquisition of skills and abilities that allow the student to play a full and active role in society. The educational experience should offer a series of conceptual, procedural and attitudinal contents that encourage “learning to know, learning to do, learning to be and learning to live together”. It is important to consider the curricular value of mathematics in the education of university undergraduates who do not intend to study mathematics but for whom the discipline will serve as an instrumental. This work discusses factors that form part of the debate on the curricular value of mathematics in non-mathematics degrees. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/36062 |
ISSN: | 1877-0428 |
DOI: | 10.1016/j.sbspro.2013.10.098 |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | Copyright © 2013 The Authors |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.098 |
Aparece en las colecciones: | INV - MMS - Artículos de Revistas |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
2013_Sastre_etal_Procedia.pdf | 195,64 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.