The curricular value of mathematics in non-mathematics degree

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/36062
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The curricular value of mathematics in non-mathematics degree
Autor/es: Sastre Vázquez, Patricia | D'Andrea, Rodolfo | Villacampa, Yolanda | Navarro-González, Francisco J.
Grupo/s de investigación o GITE: Modelización Matemática de Sistemas
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Matemática Aplicada
Palabras clave: Higher education | Curricular value | Mathematics curriculum
Área/s de conocimiento: Matemática Aplicada
Fecha de publicación: 21-oct-2013
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2013, 93: 1663-1667. doi:10.1016/j.sbspro.2013.10.098
Resumen: Higher education should provide the acquisition of skills and abilities that allow the student to play a full and active role in society. The educational experience should offer a series of conceptual, procedural and attitudinal contents that encourage “learning to know, learning to do, learning to be and learning to live together”. It is important to consider the curricular value of mathematics in the education of university undergraduates who do not intend to study mathematics but for whom the discipline will serve as an instrumental. This work discusses factors that form part of the debate on the curricular value of mathematics in non-mathematics degrees.
URI: http://hdl.handle.net/10045/36062
ISSN: 1877-0428
DOI: 10.1016/j.sbspro.2013.10.098
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Copyright © 2013 The Authors
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.098
Aparece en las colecciones:INV - MMS - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2013_Sastre_etal_Procedia.pdf195,64 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.