Lower primary school teacher trainees’ and pupils’ interactions on PE lessons

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/27636
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Lower primary school teacher trainees’ and pupils’ interactions on PE lessons
Autors: Kiss, Zoltán
Paraules clau: PE lesson | Teacher trainees’-pupils’ interactions | Types of activities
Àrees de coneixement: Educación Física y Deportiva
Data de publicació: 2013
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Citació bibliogràfica: KISS, Zoltán. “Lower primary school teacher trainees’ and pupils’ interactions on PE lessons”. Journal of Human Sport and Exercise [en línea]. Vol. 8, No. 2Proc (2013). ISSN 1988-5202, pp. 1-9. http://www.jhse.ua.es/jhse/article/view/482 [consulta: 9 abril 2013]
Resum: Teaching activities on PE lessons are quite different from the ones on other lessons because of the interactions while teaching activities. One of the main characteristic features is that pupils answer the teacher with motor activity, so lesson work is not based on dialogues. These reasons guided Svoboda to work out the category system of observing PE lessons. I used his interaction analysis method in our research to observe PE teacher trainees’ lessons. The aim of the research was to know the most widely used teacher activities (out of 13) and pupil activities (out of 7) on PE lessons held by teacher trainees.
URI: http://hdl.handle.net/10045/27636
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.4100/jhse.2012.8.Proc2.01
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://dx.doi.org/10.4100/jhse.2012.8.Proc2.01
Apareix a la col·lecció: Journal of Human Sport and Exercise - 2013 - 7th INSHS International Christmas Sport Scientific Conference, 9-12 December 2012

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnailjhse_Vol_8_N_proc2_1-9.pdf402,39 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons