Factors influencing the choice of a university degree: the case of recreation, parks and tourism administration studies

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/24523
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Factors influencing the choice of a university degree: the case of recreation, parks and tourism administration studies
Autor/es: Iglesias Martínez, Marcos Jesús | Martínez Ruiz, María Ángeles | Tortosa Martínez, Juan
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Palabras clave: Academic major | Leisure and recreation | Situated learning | Distributed learning
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva | Didáctica y Organización Escolar
Fecha de publicación: oct-2012
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Cita bibliográfica: IGLESIAS-MARTÍNEZ, Marcos Jesús; MARTÍNEZ-RUIZ, María Ángeles; TORTOSA-MARTÍNEZ, Juan. “Factors influencing the choice of a university degree: the case of recreation, parks and tourism administration studies”. Journal of Human Sport and Exercise [en línea]. Vol. 7, No. 3 (2012). ISSN 1988-5202, pp. 684-697. http://www.jhse.ua.es/jhse/article/view/404 [consulta: 3 octubre 2012]
Resumen: The aim of this research is to analyze students´ expectations that have an influence on choosing Leisure and Recreation as an academic major. According to the analysis of this research on the reasons for choosing Recreation, Parks, and Tourism Administration studies at a university in the United States, the conclusions reached show that among multiple factors, the expectations of having collaborative and situated learning experiences are one of the main reasons for choosing these studies, as well as the job opportunities that this degree offers. The results of this research evidence the high degree of emotionality affecting this decision. The conclusions of this study may be useful for designing Leisure and Recreation curriculums.
URI: http://hdl.handle.net/10045/24523
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.4100/jhse.2012.73.08
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.4100/jhse.2012.73.08
Aparece en las colecciones:Revistas - Journal of Human Sport and Exercise - 2012, Vol. 7, No. 3
INV - GIDU - Artículos de Revistas
INV - GICAFD - Artículos de Revistas
INV - RIPEFAP - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailJHSE_Vol_VII_N_III_684-697.pdf418,44 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons