The relationship between out-of-school sport participation and positive youth development

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/24522
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The relationship between out-of-school sport participation and positive youth development
Autor/es: Carreres Ponsoda, Federico | Escartí Carbonell, Amparo | Cortell-Tormo, Juan M. | Fuster Lloret, Vicent | Andreu, Eliseo
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Palabras clave: Out of school sport activities | Positive youth development | Self-efficacy | Prosocial behavior and personal and social responsibility
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva | Didáctica de la Expresión Corporal
Fecha de publicación: oct-2012
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Cita bibliográfica: CARRERES-PONSODA, Federico, et al. “The relationship between out-of-school sport participation and positive youth development”. Journal of Human Sport and Exercise [en línea]. Vol. 7, No. 3 (2012). ISSN 1988-5202, pp. 671-683. http://www.jhse.ua.es/jhse/article/view/413 [consulta: 3 octubre 2012]
Resumen: Despite growing evidence that participation in out-of-school activities and especially physical activity and sport programs facilitates positive development, little developmental research has been conducted on out-of-school sports programs compared with no participation in these activities or participation in other activities. Our study examined the participation of youth in out of school sport activities compared with participation in other out-of-school activities and the influences in self-efficacy, prosocial behaviour and personal and social responsibility. Results showed that youth participating in out-of-school sport programs have significant higher levels in self-efficacy, prosocial behavior and personal and social responsibility respect to those adolescents participating in other activities or among those who do not practice in any kind activity.
URI: http://hdl.handle.net/10045/24522
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.4100/jhse.2012.73.07
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.4100/jhse.2012.73.07
Aparece en las colecciones:INV - GIDU - Artículos de Revistas
Journal of Human Sport and Exercise - 2012, Vol. 7, No. 3
INV - GICAFD - Artículos de Revistas
INV - SCAPE - Artículos de Revistas
INV - EDUCAPHYS - Artículos de Revistas
INV - HEALTH-TECH - Artículos de Revistas
INV - KINEJUDAM - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailJHSE_Vol_VII_N_III_671-683.pdf357,28 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons