¿Puede ayudar la investigación en enseñanza de la Física a mejorar su docencia en la universidad?

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/23594
Información del item - Informació de l'item - Item information
Title: ¿Puede ayudar la investigación en enseñanza de la Física a mejorar su docencia en la universidad?
Other Titles: Can the research in physics education help us to improve physics teaching at university level?
Authors: Guisasola Aranzábal, Jenaro | Gras Martí, Albert | Martínez-Torregrosa, Joaquín | Almudí, José Manuel | Becerra Labra, Carlos
Research Group/s: Didáctica de las Ciencias y la Tecnología
Center, Department or Service: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Keywords: Enseñanza de la física | Investigación en didáctica | Physics education | Research in Physics education
Knowledge Area: Didáctica de las Ciencias Experimentales
Issue Date: 2004
Publisher: Sociedade Brasileira de Física
Citation: GUISASOLA, Jenaro, et al. "¿Puede ayudar la investigación en enseñanza de la Física a mejorar su docencia en la universidad?". Revista Brasileira de Ensino de Física. Vol. 26, N. 3 (2004). ISSN 1806-1117, 197-202
Abstract: En este trabajo discutimos algunas aportaciones de la investigación en didáctica de la Física que indican que la tarea de enseñar Física en la universidad es una labor lo suficientemente compleja como para constituir un campo propio de investigación. Veremos que relacionar la práctica docente con la investigación didáctica puede suponer un camino de mejora de la enseñanza universitaria de la Física y la posibilidad de formar licenciados e investigadores más preparados. | In this work we relate some results of the research in Physics Education. They point out that learning and teaching physics is a complex process that need a proper field of research to analyse it. We discuss that implementing the results of the research in Physics Education in teaching Physics at university could be a fruitful way to improve it and to prepare good graduates and researches.
URI: http://hdl.handle.net/10045/23594
ISSN: 1806-1117 (Print) | 1806-9126 (Online)
Language: spa
Type: info:eu-repo/semantics/article
Peer Review: si
Appears in Collections:INV - CyT-EPROBLEM - Artículos de Revistas

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2004_JMT_RBEF.pdf114,75 kBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.