INV - MKT - Working Papers

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed 1.0 RSS Feed 2.0 RSS Feed 2.0
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 19 of 19
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Open accessRicardo-Sellers-WP-Sostenibilidad-Vino.pdf.jpgMar-2019Sostenibilidad en el sector vinícolaSellers Rubio, Ricardo
Open accessWP-EficienciaDistribucionEuropa.pdf.jpgFeb-2019Análisis comparado de la eficiencia en el sector de distribución comercial de la Unión EuropeaCruz-Roche, Ignacio; Romero, Jaime; Sellers Rubio, Ricardo
Open accessWP-Potential correlates of Spanish retailers.pdf.jpg2-Dec-2014Determining factors of Spanish retailers’ efficiencySellers Rubio, Ricardo
Open access2011_Sellers_Mas_WP_EC.pdf.jpgApr-2011Valor de marca colectiva: aproximación desde el enfoque de la eficienciaSellers Rubio, Ricardo; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2006_Sellers_Mas_WP_EC.pdf.jpgNov-2006Technical efficiency in the retail food industry: the influence of inventory investment, wage levels, and age of the firmSellers Rubio, Ricardo; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2004_Casado_Sellers_Mas_WP_EC.pdf.jpgJan-2004Third-party complaints and firm performance: an application in Spanish bankingCasado-Díaz, Ana B.; Sellers Rubio, Ricardo; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2010_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpg2010Contribution of individual to collective brandsNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2008_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgMay-2008The negative effects of failed service recoveriesCasado-Díaz, Ana B.; Nicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2006_JL_Nicolau_IVIE_wpec_2.pdf.jpgDec-2006Does the consumer’s variety-seeking behavior condition the willingness to travel further?Nicolau, Juan Luis
Open access2006_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgNov-2006A new marketing segmentation approach based on marginal individual utilities: applying CRM is not a chimera anymoreNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2005_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgSep-2005Modelización de un proceso de elección secuencial en cuatro etapas del consumidor turistaNicolau, Juan Luis
Open access2004_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgFeb-2004Analysing three basic decisions of tourists: going away, going abroad and going on tourNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2004_JL_Nicolau_IVIE_wpad.pdf.jpgFeb-2004Stochastic choice analysis of tourism destinationsNicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2003_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgJan-2003Factores determinantes de los resultados derivados de las actividades de patrocinio y mecenazgoCalderón-Martínez, Aurora; Nicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2002_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgJul-2002Eficiencia en la distribución: una aplicación en el sector de agencias de viajesSellers Rubio, Ricardo; Nicolau, Juan Luis; Mas-Ruiz, Francisco
Open access2001_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgSep-2001La calidad y su impacto sobre la rentabilidad y la volatilidadSellers Rubio, Ricardo; Nicolau, Juan Luis
Open access2001_JL_Nicolau_IVIE_wpad.pdf.jpgApr-2001Parametric & nonparametric approaches to event studies: an application to a hotel’s market valueNicolau, Juan Luis
Open access2000_JL_Nicolau_IVIE_wpec_2.pdf.jpgSep-2000Impacto de la estrategia de diversificación en la expansión a mercados exteriores sobre los resultadosMas-Ruiz, Francisco; Nicolau, Juan Luis; Ruiz Moreno, Felipe
Open access2000_JL_Nicolau_IVIE_wpec.pdf.jpgJun-2000Rivalidad en el mercado español de depósitos bancarios: la teoría de los grupos estratégicosNicolau, Juan Luis; Ruiz Moreno, Felipe; Mas-Ruiz, Francisco
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 19 of 19