Sistemàtica dels models educatius contemporanis
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/23037
Título: | Sistemàtica dels models educatius contemporanis |
---|---|
Autor/es: | Peiró i Gregòri, Salvador |
Grupo/s de investigación o GITE: | Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas |
Palabras clave: | Filosofia de l’educació | Teoria de l’educació | Història de l’educació | Pedagogia sistemàtica |
Área/s de conocimiento: | Teoría e Historia de la Educación |
Fecha de publicación: | 2006 |
Editor: | Societat Catalana de Pedagogia |
Cita bibliográfica: | PEIRÓ I GREGÒRI, Salvador. “Sistemàtica dels models educatius contemporanis”. Revista Catalana de Pedagogia. Vol. 4 (2005). ISSN 1695-5641, pp. 265-290 |
Resumen: | En aquest article l’autor presenta una sistematització dels models educatius que, sobre una base de tradició històrica, es caracteritzen pels seus aspectes filosòfics i teorètics. A grans trets s’ofereix una taxonomia que respon als següents models: primer, pedagogía perenne-personalitzada; segon, pedagogia culturalista; tercer, activistes, funcionalistes i progressisme; quart, corrents existencialistes i llibertaris. Finalment, es procedeix a una anàlisi comparativa entre els diferents models per tal de detectar les similituds i les diferències entre els models esmentats. | In this article, the author presents a systematisation of the educational models which, on the basis of historic tradition, are characterised by their philosophical and theoretical aspects. Basically, it involves a taxonomy with the following models: first, perennial-personalised pedagogy; second, culturalist pedagogy; third, activists, functionalists and progressism; fourth, existentialist and libertarian trends. Finally, a comparative analysis is made between the different models to detect similarities and differences between the aforementioned models. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/23037 |
ISSN: | 1695-5641 | 2013-9594 (Internet) |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Revisión científica: | si |
Aparece en las colecciones: | INV - GIDU - Artículos de Revistas |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
2005_Salvador_Peiro_Revista_Catalana_Pedagogia.pdf | 117,69 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.