Proportional reasoning: how task variables influence the development of students' strategies from primary to secondary school

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/16588
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Proportional reasoning: how task variables influence the development of students' strategies from primary to secondary school
Autor/es: Fernández-Verdú, Ceneida | Llinares, Salvador | Modestou, Modestina | Gagatsis, Athanasios
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Proportional reasoning | Proportional strategies | Additive strategies
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: 2010
Editor: Comenius University in Bratislava
Cita bibliográfica: FERNÁNDEZ VERDÚ, Ceneida, et al. "Proportional reasoning: how task variables influence the development of students' strategies from primary to secondary school". Acta Didactica Universitatis Comenianae - Mathematics. Issue 10 (2010). ISBN 978-80-223-2904-0, pp. 1-18
Resumen: This study explores the development of students’ strategies from primary to secondary school when solving proportional and additive problems. Its goal is to identify characteristics of the development of proportional reasoning and how the use of integer and non-integer ratios and the discrete or continuous nature of quantities influence this development. The findings indicate that primary school students use systematically the additive strategy in proportional and additive situations and that secondary school students present a wider variety of strategies, which are also used systematically. The type of ratio and the nature of the quantities influenced differently the development of these behaviors.
Patrocinador/es: The research reported here has been financed by the University of Alicante, Spain, under grant no. GRE08-P03.
URI: http://hdl.handle.net/10045/16588
ISBN: 978-80-223-2904-0
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Versión del editor: http://www.ddm.fmph.uniba.sk/ADUC/index.html
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailADUC-Fernandez-llinares2010.pdf202,05 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.