Go to main content
Go
Navigation menu
Language
Valencià
Español
English
Home
Contact
Help
Sign on to:
My RUA
Receive email updates
Edit Profile
Go
Advanced
Teaching
Institutional
Research
Journals and Proceedings
RUA
Browsing "Research" by Author Lorenzo, Gonzalo
Jump to a point in the index:
(Choose year)
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1992
1991
1990
1985
1980
1975
1970
1960
1950
(Choose month)
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Or type in a year:
Sort by:
Title
Issue Date
Submit Date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 134
next >
Items
Access
Preview
Issue Date
Title
Author(s)
9-Dec-2024
La aplicación de la robótica para la mejora de los comportamientos de atención conjunta en el alumnado autista
Lorenzo, Gonzalo
Dec-2024
La aplicación de la robótica y la realidad virtual para la mejora de la comunicación expresiva: un estudio exploratorio
Lorenzo, Gonzalo
;
Andreu, Eliseo
;
Lledó Carreres, Asunción
, et al
17-Jun-2024
Enhancing Accessibility in Academic Buildings: A Discrete Event Simulation Approach for Robotic Assistance
Gadzhimusieva, Diana
;
Gorelova, Anastasiia
;
Meliá, Santiago
, et al
30-May-2024
Análisis mediante inteligencia artificial de las emociones del alumnado autista en la interacción social con el robot NAO
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Rodríguez Quevedo, Ángel
22-Apr-2024
Utilidad percibida de la robótica en el currículum de Educación Primaria para el alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Lledó Carreres, Asunción
, et al
13-Feb-2024
Analysis of the Application of the Bee-Bot Robot for the Development of Social Reciprocity Skills in Students with Autism Spectrum Disorder
Pérez-Vázquez, Elena
;
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
, et al
4-Jan-2024
Application of Robotics in Autistic Students: A Pilot Study on Attention in Communication and Social Interaction
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Gilabert-Cerdá, Alba
4-Jan-2024
The use of artificial intelligence for detecting the duration of autistic students' emotions in social interaction with the NAO robot: a case study
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
2024
El robot True True como recurso didáctico inclusivo para el alumnado con altas capacidades desde la perspectiva del Diseño Universal para el Aprendizaje
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Lledó Carreres, Asunción
2024
Neuromotricity in hospital schools. A proposal based on the BAPNE method
Andreu, Eliseo
;
Romero Naranjo, Francisco Javier
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
, et al
11-Dec-2023
Creation of social interaction environments with robot for autistic children: analysis of assessment instruments and type of activities
Lorenzo, Gonzalo
;
López-Núñez, Juan Antonio
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
, et al
7-Sep-2023
Application of gamification in Early Childhood Education and Primary Education: thematic analysis
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Pérez-Vázquez, Elena
;
Andreu, Eliseo
, et al
8-Jul-2023
Inclusive education at university: a scientific mapping analysis
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Lorenzo, Gonzalo
;
Lledó Carreres, Asunción
, et al
21-Jun-2023
El mapeado científico sobre el Trastorno del Espectro Autista en la educación a través del análisis intelectual, social y conceptual
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
31-Jan-2023
Creación de un entorno de realidad virtual inmersiva para la comunicación e interacción social: estudio piloto en alumnado con trastorno del espectro autista
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Lledó Carreres, Asunción
, et al
12-Jan-2023
Designing virtual reality tools for students with Autism Spectrum Disorder: A systematic review
Lorenzo, Gonzalo
;
Newbutt, Nigel
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
2023
Aplicación de la robótica como recurso inclusivo de participación para el alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo: utilidad percibida
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Lledó Carreres, Asunción
, et al
1-Jul-2022
Tendencias globales en el uso de la realidad aumentada en la educación: estructura intelectual, social y conceptual
Lorenzo, Gonzalo
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
;
Lledó Carreres, Asunción
6-Jun-2022
The application of augmented reality in the learning of autistic students: a systematic and thematic review in 1996–2020
Lorenzo, Gonzalo
;
Gilabert-Cerdá, Alba
;
Lorenzo-Lledó, Alejandro
, et al
30-Jan-2022
Análisis de la producción científica en el uso de la realidad virtual en la educación a partir de la estructura conceptual, social e intelectual
Lorenzo, Gonzalo