Using Moodle for an automatic individual evaluation of student's learning

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/14053
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Using Moodle for an automatic individual evaluation of student's learning
Autors: Gil, Pablo | Candelas-Herías, Francisco A. | Pomares, Jorge | Puente Méndez, Santiago T. | Corrales Ramón, Juan Antonio | Jara, Carlos A. | Garcia, Gabriel J. | Torres, Fernando
Grups d'investigació o GITE: Automática, Robótica y Visión Artificial | Innovación Educativa en Automática
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal
Paraules clau: LMS/CMS | Moodle | B-leaning | Qualification | SCORM
Àrees de coneixement: Ingeniería de Sistemas y Automática
Data de creació: 4-d’abril-2010
Data de publicació: d’abril-2010
Editor: Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication (INSTICC)
Citació bibliogràfica: GIL VÁZQUEZ, Pablo, et al. "Using Moodle for an automatic individual evaluation of student's learning". En: CSEDU 2010 : Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Supported Education, Valencia, Spain, April 7-10, 2010 / edited by José Cordeiro, Boris Shishkov, Alexander Verbraeck and Markus Helfert. Setubal : INSTICC, 2010. Vol. 2, ISBN 978-989-674-024-5, pp. 189-194
Resum: This paper presents several strategies and actions which improve the education process by using a platform of learning such as Moodle. In particular, a set of resources and an evaluation system have been created using this blended leaning platform with three basic objectives: to stimulate the autonomous learning by providing interactivity between students to make flexible the way how the students study, and to facilitate the implantation and beginning of subjects in the new European Space of Higher Education system by using tools which offer collaborative surroundings. This work has been developed for the subject of Computer Networks taught in the Computer Science Engineering degree at the University of Alicante, in Spain.
Patrocinadors: Education Sciences Institute and Technology & Educational Innovation Vicepresident Office of the University of Alicante.
URI: http://hdl.handle.net/10045/14053
ISBN: 978-989-674-024-5
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/bookPart
Revisió científica: si
Apareix a la col·lecció: INV - AUROVA - Comunicaciones a Congresos Internacionales
GITE - IEA - Otros
INV - HURO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailCSEDU 2010_Proccedings_Reduced.pdf3,32 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.