Autoaprendizaje en el EEES: una experiencia en magisterio especialidad musical
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10045/13859
Title: | Autoaprendizaje en el EEES: una experiencia en magisterio especialidad musical |
---|---|
Other Titles: | Self-learning in the ESHE: an experience in music teaching training |
Authors: | Esteve-Faubel, José-María | Molina Valero, Miguel Ángel | Espinosa Zaragoza, Juan Antonio | Esteve-Faubel, Rosa Pilar |
Research Group/s: | Música y Educación |
Center, Department or Service: | Universidad de Alicante. Departamento de Humanidades Contemporáneas |
Keywords: | Autoaprendizaje | Lenguaje musical | EEES | Magisterio | Independent learning | Music theory | EHES | Teacher training |
Knowledge Area: | Música | Teoría e Historia de la Educación |
Date Created: | Sep-2008 |
Issue Date: | Dec-2009 |
Publisher: | Asociación Interuniversitaria de Investigación en Pedagogía (AIDIPE) | Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones |
Citation: | ESTEVE FAUBEL, José María, et al. “Autoaprendizaje en el EEES: una experiencia en magisterio especialidad musical”. Revista de Investigación Educativa. Vol. 27, n. 2 (2009). ISSN 0212-4068, pp. 337-351 |
Abstract: | El presente trabajo es una investigación sobre la adecuación del material empleado en las actividades de autoaprendizaje y su valoración en la asunción de las competencias de la guía docente de Lenguaje Musical para el alumnado de la diplomatura de Magisterio Musical. Para ello, la información se ha obtenido mediante dos cuestionarios autoadministrados a los alumnos, uno cuantitativo y otro cualitativo. Los resultados afirman y muestran la influencia de la formación previa de los estudiantes en la culminación y nivel de progresión del trabajo autónomo, la necesidad de tutorización y el desarrollo de cuestiones prácticas. Por último, se plantea la insuficiencia de medios, tanto personales como materiales, para el desarrollo correcto de la nueva metodología basada en el EEES. | This paper is a research study on the suitability of the materials used in self-learning activities and their impact on the acquisition of competences according to the teaching programme of Music Theory in the context of university students studying Primary Education with Music as a major subject. For this purpose, qualitative and quantitative questionnaires were filled in by the students. The results show and demonstrate the influence of students' previous knowledge of music in the achievement and level of progression of students' independent work; also they underline the need for tutor-led sessions and for the development of practical issues. Finally, they also point out the lack of staff and material resources to adequately develop the new methodology based on the EHES. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/13859 |
ISSN: | 0212-4068 |
Language: | spa |
Type: | info:eu-repo/semantics/article |
Peer Review: | si |
Publisher version: | http://revistas.um.es/rie/article/view/94441 |
Appears in Collections: | INV - MAPEM - Artículos de Revistas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
autoaprendizaje.pdf | 187,98 kB | Adobe PDF | Open Preview | |
Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.