Psychometric Properties of the Spanish Version of the Homophobic Content Agent Target Scale Among Adolescent Students

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/107449
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Psychometric Properties of the Spanish Version of the Homophobic Content Agent Target Scale Among Adolescent Students
Autor/es: Sanchez-SanSegundo, Miriam | Smith, Erin | Albaladejo-Blázquez, Natalia | Ferrer-Cascales, Rosario | Ruiz-Robledillo, Nicolás | Perrin, Paul B.
Grupo/s de investigación o GITE: Psicología Aplicada a la Salud y Comportamiento Humano (PSYBHE)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología de la Salud
Palabras clave: Homophobia | Bullying | Victimization | Psychometric properties
Área/s de conocimiento: Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
Fecha de publicación: jul-2020
Editor: Springer Nature
Cita bibliográfica: Archives of Sexual Behavior. 2020, 49: 1683-1691. doi:10.1007/s10508-019-01511-1
Resumen: This study examined the psychometric properties and factor structure of the Spanish version of the Homophobic Content Agent Target (HCAT) scale in a sample of 1848 high school students. Participants completed an online survey including measures of homophobic bullying, depression, and anxiety. The factor structure showed adequate fit indices in Spanish adolescents similar to the original scale. An exploratory factor analysis showed a simple factor solution of two related factors strongly correlated describing the extent to which students use homophobic language (agent) and the extent to which students are called homophobic epithets (target) due to sexual orientation. The Spanish HCAT scale showed high Cronbach’s alpha coefficient at the subscale score levels, as well as good convergent validity. This study contributes a Spanish-language validated measure of homophobic victimization to be used among adolescents. Implications for understanding homophobic bullying in adolescents are discussed.
Patrocinador/es: This study was funded by the Vicerrectorado de Investigación y Transferencia de Conocimiento para el fomento de la I+D+I Universidad de Alicante. Grant number: GRE-16-32.
URI: http://hdl.handle.net/10045/107449
ISSN: 0004-0002 (Print) | 1573-2800 (Online)
DOI: 10.1007/s10508-019-01511-1
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2019
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1007/s10508-019-01511-1
Aparece en las colecciones:INV - PSYBHE - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailSanchez-SanSegundo_etal_2020_ArchSexBehav_final.pdfVersión final (acceso restringido)659,79 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
ThumbnailSanchez-SanSegundo_etal_2020_ArchSexBehav_revised.pdfVersión revisada (acceso abierto)395,16 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.