Time-Dependent Performance Prediction System for Early Insight in Learning Trends

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/107154
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Time-Dependent Performance Prediction System for Early Insight in Learning Trends
Autor/es: Villagrá-Arnedo, Carlos-José | Gallego-Durán, Francisco J. | Llorens Largo, Faraón | Satorre Cuerda, Rosana | Compañ, Patricia | Molina-Carmona, Rafael
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Investigación en Tecnologías Inteligentes para el Aprendizaje (Smart Learning)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial
Palabras clave: E-learning | Education | Learning Analytics | Learning Management Systems | Prediction | Support Vector Machine
Área/s de conocimiento: Ciencia de la Computación e Inteligencia Artificial
Fecha de publicación: 27-may-2020
Editor: Universidad Internacional de La Rioja
Cita bibliográfica: International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence. 2020, 6(2): 112-124. doi:10.9781/ijimai.2020.05.006
Resumen: Performance prediction systems allow knowing the learning status of students during a term and produce estimations on future status, what is invaluable information for teachers. The majority of current systems statically classify students once in time and show results in simple visual modes. This paper presents an innovative system with progressive, time-dependent and probabilistic performance predictions. The system produces by-weekly probabilistic classifications of students in three groups: high, medium or low performance. The system is empirically tested and data is gathered, analysed and presented. Predictions are shown as point graphs over time, along with calculated learning trends. Summary blocks are with latest predictions and trends are also provided for teacher efficiency. Moreover, some methods for selecting best moments for teacher intervention are derived from predictions. Evidence gathered shows potential to give teachers insights on students' learning trends, early diagnose learning status and selecting best moment for intervention.
URI: http://hdl.handle.net/10045/107154
ISSN: 1989-1660
DOI: 10.9781/ijimai.2020.05.006
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Creative Commons Attribution license
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.9781/ijimai.2020.05.006
Aparece en las colecciones:INV - Smart Learning - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailVillagra-Arnedo_etal_2020_IJIMAI.pdf1,36 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.