Coeducation and gender equality in education systems: A scoping review
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/103068
Título: | Coeducation and gender equality in education systems: A scoping review |
---|---|
Autor/es: | Aragonés González, María | Rosser Limiñana, Ana | Gil-González, Diana |
Grupo/s de investigación o GITE: | Intervención Psicosocial con Familias y Menores (IPSIFAM) | Grupo de Investigación en Mediación e Intervención Social (GIMIS) | Salud Pública |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social | Universidad de Alicante. Departamento de Enfermería Comunitaria, Medicina Preventiva y Salud Pública e Historia de la Ciencia | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigación de Estudios de Género |
Palabras clave: | Scoping review | Coeducation | Gender equality | Education policies | Compulsory education |
Área/s de conocimiento: | Psicología Social | Medicina Preventiva y Salud Pública |
Fecha de publicación: | abr-2020 |
Editor: | Elsevier |
Cita bibliográfica: | Children and Youth Services Review. 2020, 111: 104837. doi:10.1016/j.childyouth.2020.104837 |
Resumen: | The purpose of this article is to analyse the typology of interventions that have been implemented to promote coeducation. We carried out a systematic selection process, which delivered 18 articles that were included into this Scoping Review. Our study found that there are still scarce experiences of coeducational interventions within the education system. Also, the study reveals how the coeducational interventions have focussed mainly on access, and how some forms of discrimination based on sex still thrives within classrooms by hidden curriculum. Thus, our study reflects the need to promote legislation reform based on the coeducational interventions as well as the necessity to promote specific teacher training in gender and equality. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/103068 |
ISSN: | 0190-7409 (Print) | 1873-7765 (Online) |
DOI: | 10.1016/j.childyouth.2020.104837 |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | © 2020 Elsevier Ltd. |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.104837 |
Aparece en las colecciones: | INV - IPSIFAM - Artículos de Revistas Institucional - IUIEG - Publicaciones INV - SP - Artículos de Revistas INV - GIMIS - Artículos de Revistas |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
![]() | Versión final (acceso restringido) | 429,77 kB | Adobe PDF | Abrir Solicitar una copia |
![]() | Accepted Manuscript (acceso abierto) | 611,2 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.