Coeducation and gender equality in education systems: A scoping review

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/103068
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Coeducation and gender equality in education systems: A scoping review
Autors: Aragonés González, María | Rosser Limiñana, Ana | Gil-González, Diana
Grups d'investigació o GITE: Intervención Psicosocial con Familias y Menores (IPSIFAM) | Grupo de Investigación en Mediación e Intervención Social (GIMIS) | Salud Pública
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social | Universidad de Alicante. Departamento de Enfermería Comunitaria, Medicina Preventiva y Salud Pública e Historia de la Ciencia | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Investigación de Estudios de Género
Paraules clau: Scoping review | Coeducation | Gender equality | Education policies | Compulsory education
Àrees de coneixement: Psicología Social | Medicina Preventiva y Salud Pública
Data de publicació: d’abril-2020
Editor: Elsevier
Citació bibliogràfica: Children and Youth Services Review. 2020, 111: 104837. doi:10.1016/j.childyouth.2020.104837
Resum: The purpose of this article is to analyse the typology of interventions that have been implemented to promote coeducation. We carried out a systematic selection process, which delivered 18 articles that were included into this Scoping Review. Our study found that there are still scarce experiences of coeducational interventions within the education system. Also, the study reveals how the coeducational interventions have focussed mainly on access, and how some forms of discrimination based on sex still thrives within classrooms by hidden curriculum. Thus, our study reflects the need to promote legislation reform based on the coeducational interventions as well as the necessity to promote specific teacher training in gender and equality.
URI: http://hdl.handle.net/10045/103068
ISSN: 0190-7409 (Print) | 1873-7765 (Online)
DOI: 10.1016/j.childyouth.2020.104837
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2020 Elsevier Ltd.
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.104837
Apareix a la col·lecció: INV - IPSIFAM - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones
INV - SP - Artículos de Revistas
INV - GIMIS - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2020_Aragones-Gonzalez_etal_ChildYouthServRev_final.pdfVersión final (acceso restringido)429,77 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia
Thumbnail2020_Aragones-Gonzalez_etal_ChildYouthServRev_accepted.pdfAccepted Manuscript (acceso abierto)611,2 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.