Psychosocial benefits of exercise for older adults with amnestic Mild Cognitive Impairment: Innovative practice

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/101324
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Psychosocial benefits of exercise for older adults with amnestic Mild Cognitive Impairment: Innovative practice
Autor/es: Tortosa-Martínez, Juan | Beltrán Carrillo, Vicente J. | Caus i Pertegaz, Núria | Iglesias Martínez, Marcos Jesús | Lozano Cabezas, Inés | Jiménez-Hernández, Sandra | Cortell-Tormo, Juan M.
Grupo/s de investigación o GITE: Research in Physical Education, Fitness and Performance (RIPEFAP) | Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN) | Grupo de Investigación en Alimentación y Nutrición (ALINUT)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Palabras clave: Mild Cognitive Impairment | Physical activity | Health-related quality of life | Qualitative research | Exercise
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva | Didáctica y Organización Escolar
Fecha de publicación: 1-feb-2020
Editor: SAGE Publications
Cita bibliográfica: Dementia. 2020, 19(2): 518-527. doi:10.1177/1471301217725895
Resumen: The aim of this study was to explore the perceived psychosocial benefits of a three-month exercise program for 10 older adults with amnestic Mild Cognitive Impairment, a condition in which memory loss is the main symptom. Qualitative data were collected by observation (research diary) and 20 semi-structured interviews with the participants (10) and their caregivers (10). The narratives showed remarkable psychosocial benefits, such as improved mood, motivation, autonomy, perceived competence, self-esteem, and social relationships. The results of this study should provide new insights into the importance of exercise for this population, and may help to design appropriate programs for them.
URI: http://hdl.handle.net/10045/101324
ISSN: 1471-3012 (Print) | 1741-2684 (Online)
DOI: 10.1177/1471301217725895
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © The Author(s) 2017
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/1471301217725895
Aparece en las colecciones:INV - GIDU-EDUTIC/IN - Artículos de Revistas
INV - ALINUT - Artículos de Revistas
INV - SCAPE - Artículos de Revistas
INV - GICEDA - Artículos de Revistas
INV - HEALTH-TECH - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2020_Tortosa-Martinez_etal_Dementia_final.pdfVersión final (acceso restringido)119,12 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
Thumbnail2020_Tortosa-Martinez_etal_Dementia_revised.pdfVersión revisada (acceso abierto)231,48 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.