Real-time collaboration of virtual laboratories through the Internet

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/10125
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Real-time collaboration of virtual laboratories through the Internet
Autor/es: Jara, Carlos A. | Candelas-Herías, Francisco A. | Torres, Fernando | Dormido Bencomo, Sebastián | Esquembre Martínez, Francisco | Reinoso García, Óscar
Grupo/s de investigación o GITE: Automática, Robótica y Visión Artificial
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad Nacional de Educación a Distancia. Departamento de Informática y Automática | Universidad de Murcia. Departamento de Matemáticas | Universidad Miguel Hernández. Departamento de Ingeniería de Sistemas Industriales
Palabras clave: Simulations | Collaborative learning | Distance education and telelearning | Interactive learning environments
Área/s de conocimiento: Ingeniería de Sistemas y Automática
Fecha de creación: mar-2008
Fecha de publicación: ene-2009
Editor: Elsevier
Cita bibliográfica: JARA BRAVO, Carlos Alberto, et al. "Real-time collaboration of virtual laboratories through the Internet". Computers & Education. Vol. 52, Issue 1 (Jan. 2009). ISSN 0360-1315, pp. 126-140
Resumen: Web-based learning environments are becoming increasingly popular in higher education. One of the most important web-learning resources is the virtual laboratory (VL), which gives students an easy way for training and learning through the Internet. Moreover, on-line collaborative communication represents a practical method to transmit the knowledge and experience from the teacher to students overcoming physical distance and isolation. Considering these facts, the authors of this document have developed a new dynamic collaborative e-learning system which combines the main advantages of virtual laboratories and collaborative learning practices. In this system, the virtual laboratories are based on Java applets which have embedded simulations developed in Easy Java Simulations (EJS), an open-source tool for teachers who do not need complex programming skills. The collaborative e-learning is based on a real-time synchronized communication among these Java applets. Therefore, this original approach provides a new tool which integrates virtual laboratories inside a synchronous collaborative e-learning framework. This paper describes the main features of this system and its successful application in a distance education environment among different universities from Spain.
Patrocinador/es: Supported by the "Ministerio de Educación y Ciencia” of the Spanish Government through FPI Grants Program and Research Project DPI2005-06222.
URI: http://hdl.handle.net/10045/10125
ISSN: 0360-1315 (Print) | 1873-782X (Online)
DOI: 10.1016/j.compedu.2008.07.007
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2008.07.007
Aparece en las colecciones:INV - AUROVA - Artículos de Revistas
INV - HURO - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailFinal_paper_CE.pdfVersión final (acceso restringido)1,05 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
ThumbnailPaper_CE_Final.pdfPre-print (acceso libre)558,96 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.